Over VodafoneZiggo
Wij zijn VodafoneZiggo. Een toonaangevend Nederlands technologiebedrijf dat essentiële vaste en mobiele connectiviteit en aansprekende entertainmentdiensten levert voor particuliere en zakelijke klanten.
Op 31 december 2021 hadden we ruim 5 miljoen mobiel-abonnees, bijna 4 miljoen tv-abonnees, ruim 3 miljoen abonnees van vast breedbandinternet en ruim 2 miljoen abonnees van vaste telefonie.
EEN STERK TOTAALAANBOD
VodafoneZiggo is in 2017 ontstaan als joint venture vanuit een fusie tussen Vodafone Nederland en Ziggo, met respectievelijk Vodafone Group en Liberty Global als moederbedrijven. Sindsdien is VodafoneZiggo een volledig ‘converged operator’: we bieden zowel vaste als mobiele diensten. Dankzij deze bundeling kunnen we niet alleen onze klanten beter bedienen, maar ook sneller groeien, dankzij een ‘quad play’-aanbod en volop kansen om aanvullende diensten te verkopen aan bestaande klanten. Bovendien profiteren we van de kennis en expertise van onze beide moederbedrijven.
Ondersteund door ons GigaNet – de krachtige Vodafone- en Ziggo-netwerken – opereren we als één bedrijf met twee premium merken. Daarnaast bedienen we met hollandsnieuwe het mobiele no-frills-segment: voordelige abonnementen met basisdienstverlening.
Vodafone. Een van de meest innovatieve merken in de markt voor mobiele telecommunicatiediensten. Vodafone heeft het grootste 4G-netwerk, introduceerde als eerste 5G in Nederland. Wereldwijd geldt Vodafone als marktleider in Internet of Things (IoT) oplossingen.
Ziggo. Een beeldbepalend en sterk merk dat niet meer weg te denken is uit de samenleving. Ziggo biedt een breed scala aan vaste diensten en producten als Gigabit-internet, SmartWiFi-pods en digitale televisie. Aantrekkelijke entertainmentcontent – onder meer via Ziggo Sport – bieden we aan via next-generation videoplatforms, waaronder onze bekroonde Ziggo GO-app.
Ons Experience Centre
Op het centrale kantoor van VodafoneZiggo in hartje Utrecht bevindt zich het Experience Centre, een plek waar de visie van het bedrijf op verschillende manieren tot leven komt Hier sta je oog in oog met een hologram-figuur die jou vertelt over ons GigaNet. Je ervaart de impact van ons huidige en toekomstige technologische landschap tijdens een show, je leert over de positieve impact die Internet of Things heeft op de samenleving. Via een 360-video ervaar je hoe het is om in een mobiele mast te klimmen. Je leert welke plek een wijkkast inneemt in het glasvezel-kabelnetwerk. Je kunt swingen op de klanken van een concert in een mini-versie van de Ziggo Dome. Én je kunt een selfie maken met Ajax-spelers.
Het Experience Centre bestaat al sinds het ontstaan van VodafoneZiggo (2017), maar kreeg in 2021 kreeg een make-over. Het biedt nu een nieuwe, interactieve looproute, waarin we ons bedrijfsdoel tot leven brengen voor onze klanten, collega's en andere stakeholders.
Daarnaast gebruiken verschillende afdelingen het Experience Centre om interactieve sessies te houden met hun (externe) relaties. De afdeling B2B (zakelijke markt) nodigt hier klanten uit voor rondleidingen en bijeenkomsten. Daarin staan de toekomstkansen voor bedrijven centraal: waar staan we nu, waar willen we naartoe groeien? De klanten kunnen kiezen uit twee inspiratiesessies:
Smarter Business: Inspelen op de kansen van Internet of Things en big data.
Digital Workplace: Inspelen op de komst van flexibe(ler) werken.
De afdelingen B2B en Public Affairs ontvangen samen regelmatig gasten vanuit de decentrale overheid (gemeentes en provincies). In deze sessies onderzoeken de deelnemers hoe zij elkaar kunnen ondersteunen bij moeilijke vraagstukken.
De afdeling Corporate Social Responsibility nodigt dikwijls scholieren uit. Deze kinderen (meestal uit groep 7 of 8 van de basisschool) leren om online vaardig, veilig en bewust te zijn.
De HR-afdeling organiseert hier meerdere keren per jaar een kennismakingsbijeenkomst voor nieuwe collega’s. Hier leren zij meer over het bedrijfsdoel en de waarden van VodafoneZiggo. Datzelfde geldt voor de afdeling Retail, die de nieuwe lichting winkelmedewerkers hier ontvangt.